VENUE GAMES

CROWDSTER VOOR VENUES

weet wie je in huis hebt

THE WAITING GAME

The Waiting Game is een multiple choice-quiz waarmee op het grote scherm in de zaal vragen worden gesteld. Deze beantwoorden de deelnemers via hun smartphone.

Via een instant reward-systeem is het spel extra aantrekkelijk om te spelen. Omdat de deelnemers via hun Facebook / Google+ of eigen account meedoen, krijg jij als organisator een veel beter inzicht in wie het concert precies bijwonen. Iets dat tot nu toe eigenlijk niet consequent te monitoren valt: één iemand koopt tickets voor de hele groep en dus weet je van de meerderheid vaak niet wie dat dan zijn. Dat was altijd gissen, maar met The Waiting Game is dat verleden tijd.

LEUK VOOR SPELER EN ORGANISATOR

Voor het aanwezige publiek in een venue biedt The Waiting Game een extra vorm van entertainment. Je speelt het spel in je eentje, maar doet dit toch samen met de andere aanwezigen.

De vragen zijn leuk, afwisselend en verrassend en bieden stof tot napraten. Daarnaast kunnen ze met het spelen van The Waiting Game een leuke prijs winnen die door de organisator bepaald wordt.

Extra inzicht in wie er op jouw locatie komt, dát is het voordeel dat The Waiting Game organisatoren biedt.


Part of the deal is dat Crowdster ook ná implementatie van het spel de organisator assisteert. We helpen bij de creatie en uitvoering van een datastrategie. Nieuwe informatie verzamelen over bezoekers die je eerder niet kon leren kennen is één, maar interpreteren wat deze data je vervolgens zégt… dat is twee.

Crowdster heeft hiervoor een dedicated afdeling die de klant hierbij assisteert. Met een set aan tools en een schat aan ervaring trekken onze experts de correcte conclusies. Hierdoor is The Waiting Game niet alleen een leuk spel om te spelen, maar geeft het organisatoren de kennis om in campagnes de juiste doelgroep te bereiken.

Het continu monitoren van jouw dataset en het opstellen van de KPI's vanuit die dataset is een elementair onderdeel van onze proposite

Een samenwerking tussen Crowdster en de organisator gaat verder dan data-analyse. Met weekly reports krijgt de organisator precies alle relevante data en learnings van de gespeelde quizzen van de afgelopen week te zien. Ideaal om te monitoren wat voor mensen de locatie bezochten. Aanvullende, klantspecifieke insights geven verder inzicht in de verzamelde data en met passende tips en tricks weet de klant precies welke marketingstappen hij op basis van deze gegevens kan nemen.

Aandacht van de bezoeker is bij het spelen van The Waiting Game gegarandeerd. Daarmee is het spel een effectief aanvullend advertentieplatform. Andere bedrijven kunnen hiervoor bij jou ruimte in het spel inkopen om hun product aan te prijzen.
Customisation is key

Hoe beter de boodschap aansluit bij de bezoeker hoe effectiever de campagne. Customisation is dus key. The Waiting Game is volledig customisable. Hierdoor kan jouw boodschap op allerlei manieren verteld worden. Een kort reclamefilmpje, een gesponsorde vraag of zelf een helemaal gesponsorde quiz behoort tot de mogelijkheden. De keuze is aan jou, de organisator.

Extra real-estate op telefoon

Doordat adverteerders niet alleen exposure op het grote scherm krijgen, maar ook de mogelijkheid hebben om de real estate van de telefoon te gebruiken leent The Waiting Game zich uitstekend voor het aanbieden van digitale vouchers. Ook hierbij geldt dat de data die hiermee verkregen wordt volledig GDPR-proof is .

Variable reward

Het variable reward-systeem van The Waiting Game zorgt ervoor dat aanwezigen een duidelijke trigger hebben om aan de game mee te doen. Hierdoor weet je als adverteerde zeker dat de aandacht van het publiek gevestigd is op het grote scherm. Dit biedt een extra advertentiemogelijkheid voor de sponsors van het evenement.

De verdere mogelijkheden zijn legio: Geef als adverteerder bijvoorbeeld wat aanvullende informatie over een product op een telefoon, terwijl op het grote scherm jouw commercial wordt afgespeeld.

Met Crowdster biedt je spelers de mogelijkheid om hun score via hun eigen socials te delen. Dit heeft tot gevolg dat jouw format gratis exposure krijgt bij vrienden van de speler.
Van je vrienden moet je t hebben

Het grote voordeel van deze tactiek is dat de boodschap verschijnt in de tijdlijn van de speler. Omdat traditionele advertenties via Facebook steeds minder prioriteit krijgen op de tijdlijn, is dit een effectieve manier om toch groot bereik te kunnen genereren op het platfom.
Een bijkomend voordeel is dat de boodschap aankomt bij gelijkgestemden van de speler.

Ook online te spelen

Wil je dat jouw quiz ook online beschikbaar is voor spelers? Ook dat is geen probleem. Zorg voor engagement bij een doelgroep die gemeenschappelijke interesses hebben.

Ook is het mogelijk om via jouw eigen social kanalen de quiz aan te bieden. Elke week kunnen wij een nieuwe quiz aanleveren, waarbij de mogelijkheid tot digital giveaways een extra incentive geeft om de quiz meer dan eens te spelen.

Terugkerende spelers

Variable reward is een bewezen methode om spelers terug te laten komen naar jouw game. Zijn de vragen leuk genoeg en is de kans om iets te winnen altijd daar? Dan wordt de wekelijkse quiz een onderdeel van iemand zijn online routine.

Een mooie illustratie van een variable reward is de volgende: Elke keer dat je jouw koelkast open doet, springt er een lampje aan. Dat is niets nieuws en waarschijnlijk valt het je niet eens op. Het is in elk geval geen reden om elke keer jouw koelkast open en dicht te doen. Maar stel nou dat elke keer als je de koelkast open doet er 'magisch' een ander hapje verschijnt. De ene keer is het een bakje aardbeien en de volgende keer is het een broodje rosbief.. Kijk dán wordt de interesse gewekt en zal je keer op keer de koelkast open doen... lekker toch?

Dat is het principe van de variable reward, doe er je voordeel mee!

Get in touch