MINUUTJE VOOR MIJNKPN
Je klantenservicemedewerkers op een speelse manier kennis laten maken met de vernieuwde MijnKPN app, zodat ze de vragen van klanten zo goed mogelijk kunnen beantwoorden. In samenwerking met Qontent Matters werd het Crowdster product The Waiting Game ingezet als interactieve e-learning methode voor KPN medewerkers.
Doelstelling
KPN wilde zijn klantenservicemedewerkers op een interactieve manier informeren en enthousiasmeren over de nieuwe MijnKPN-app. KPN koos er daarom voor om in samenwerking met Crowdster en Qontent Matters het spel ‘The Waiting Game’ op maat te maken. Elk element van de game werd aangepast om aan te sluiten bij de huisstijl van KPN.
Aanpak
KPN heeft in heel Nederland klantenservices, onder andere in Groningen en Enschede. Om de medewerkers van deze twee servicedesks The Waiting Game zo snel en soepel mogelijk te laten spelen, koos KPN ervoor om de game te implementeren in een luxe bus met diverse displays aan boord. Omdat de quiz volledig web-based is, was het starten van een game niet ingewikkelder dan het laden van een browser. Deelnemers stapten met 30 man tegelijk in de bus en speelden de quiz met hun eigen telefoon.
KPN koos ervoor om voor een laagdrempelige, sympathieke quiz te gaan. Een klassieke overhoring met een heleboel vragen is niet leuk, duurt te lang en werkt daardoor averechts. Met telkens een leuk, informatief filmpje van een minuut voor elke vraag, bleef 'The Waiting Game' van KPN luchtig, leuk én informatief tegelijkertijd. In elk filmpje maakten de deelnemers kennis met een nieuwe functie van de vernieuwde MijnKPN app. Wie de vragen het best én het snelst antwoordde, won een mooie bluetooth speaker.